Gör någonting!

Jag har två stora problem. Det ena är att jag inte tror/litar på mig själv. Och jag krymper inombords när jag själv upplever eller tycker att jag har gjort något fel. Och när jag tror att andra skall tycka att jag har gjort fel, eller det jag tror att jag har gjort fel. Det andra är att jag är konflikt rädd. Kombinationen är inte bra. Litar jag inte på mig själv vågar jag inte stå upp för mig själv och mina beslut och är jag dessutom då konflikt rädd blir det ju inte bra. Kombinationen är VÄRDELÖS och jag mår FRUKTANSVÄRT dåligt och blir rädd och krymper, krymper. Hur går man tillväga för att gå till botten med varför det är såhär? Det hämmar mig. Men det är väl som skräcken att prata inför många människor eller grupper- man måste träna. Vågar jag säga ifrån och säga vad jag tycker en gång, går det lättare nästa gång, Våga tro på mig själv - för jag är duktig och bra! Kör hårt:-)…..fast lite ont i magen har jag allt….

Kommentera här: