Jag undrar....

...varför det känns så konstigt i kroppen, varför jag mår som jag gör. Dvs konstigt. Inte speciellt glad, snarare mer arg och har inte något tålamod. Jag har panik! 5 dagar kvar av semestern och fullständig panik, skräck, rädsla, ÅNGEST över att snart är jag tillbaks på jobbet. Varför? Varför känner jag såhär? Är ledsen innerts inne. Har ett bra jobb men vad är då problemet? Kanske känner jag mig inte tillräcklig, jobbigt att tassa på tå för att göra fel. Men vaddå fel? Hallå, det måste ju alla göra för att komma vidare, Eller? Jag har på semestern läst 4 böcker varav 3 var helt ljuvliga. Två av Emma Hamberg, fantasktiska böcker; Rosengädda nästa och Larma, släcka, bränna Rosengädda (eller ngt i den stilen). Hursomhelst så skriver denna författarinnan så fantasktisk bra om olika människoöden, rädsla, glädje, tokigheter, egenheter och om att våga. Så underbart bra böcker. Och ibland känner jag också att jag skulle vilja våga. Våga hoppa av karusellen och göra något helt annat. Men problemet är: VAD?
Puss och kram

Kommentera här: