Snart börjar...

…nedräkningen även för mig. Till semestern. Bara idag och nästa vecka kvar. Sedan har jag två efterlängtade veckor och vi åker till mitt sommarställe i Benalmádena. För det är väl så jag faktiskt kan kalla det - sommarställe. Har inte tänkt på det som så innan då sommarställe för mig är någonstans i Sverige. Men vi har det i Spanien istället:) Midsommar var kaotisk. Den var mysig och fin, vädret var hyfsat men kallt. Uppehåll dock. Vi åt och åt, som vanligt på midsommar. Väldigt god mat. Vi är tre familjer som umgåtts nu i tre år och det är så underbart att träffas just till midsommar. Det har blivit en fin tradition. Det som var kaotiskt var att, till kvällsgrillningen, nya vänner till andra vänner kom in i bilden och som inte betedde sig helt rumsrent. Det gav en "fadd" eftersmak på något vis. Och när man beter sig mot barn/ungdomar blir det värre. När man inte har några spärrar. Så nästa sommar är vi tre familjer som umgås på midsommar; kanske någon annan stans i Sverige eller på samma ställe men endast vi. Inte blanda in en massa människor som vi inte känner. Det räcker liksom med de vänner vi har. Gott och väl :-)

Kommentera här: