O-de-la-li...

o-de-la-li hoppsan vilken dag! Jag avskyr att stå inför folk när jag är oförberedd. Så idag sa jag nej, jag gjört int! Och jag slapp. Iaf den ena saken jag skulle prata om. Kändes bra att jag sa nej och ännu bättre att man lyssnade. Den andra saken jag skulle prata om gick bra - för jag hade kunskapen och kunde förmedla den på ett bra sätt. Tänk vilken skillnad det är. Att tala om ngt jag känner att jag behärskar och kan, jämfört med att tala om ngt jag är osäker på. Därför vill jag ofta vara förberedd och kunna allt. Fröken duktig syndromet kanske? Men det går ju inte. Vet inte om jag skulle vilja kunna allt heller. Då finns ju inte något kvar att lära! Just idag mår jag bra, idag är jag stark. Hehe. Mörkt är det ute och det är tungt att ta sig upp på morgonen. Men snart vänder det - som en av delägarna på mitt jobb säger. Och det får mig att le <3

Kommentera här: