Stingslig kollega...

…vad gör man när man känner en förändring hos en kollega man jobba jättenära och tätt med i nästan 1,5 år? Och så plötsligt blir hon väldigt stingslig och kritisk? Jättejobbigt. Jag vet ju att hon inte är så nöjd med sin plats på sitt jobb. Men jag tror, för att hon inte skall bryta ihop, att hon måste ta ett beslut. Något slags beslut - vilket som helst - bara hon bestämmer sig och står fast vid det och framförallt står för det. Bestäm dig kvinna! Stanna kvar och gör det bästa av situationen eller bara go with the flow och sitt ner i båten. Eller stanna kvar och säg vad du tycker, lätta på trycket. Och stå för konsekvenserna. Om det blir några, vilket det inte heller behöver bli. Eller sluta. Men nu är det stop. Nu orkar inte jag höra allt negativt längre, det smittar av sig på mig. Och jag är inte neggig och har aldrig varit. Jag gillar att hitta lösningar istället. Så - då var det sagt. Gör nåt!

Kommentera här: