One day...

…to D day! En dag kvar på mitt nuvarande jobb… En plats jag har varit på i snitt kanske 7h per dag i snart två år. Suttit mitt emot min fina kollega S, lärt känna (till slut) andra fina kollegor som Te, T, M och L. Några kanske jag kommer att hålla kontakt med, andra inte. Några vet jag att jag kommer att hålla kontakt med och träffa. Jag har gjort avtryck och intryck. Det vet jag. Jag har förändrat och visat att man kan ha det bra och ha roligt och att man kan stötta varandra och det kan bli bra fast det är rörigt och stökigt! Men det som är - det är att man skall se individen. Och det var det jag gjorde, från dag ett. Sa hej, gick runt i huset, satt ner och pratade med folk, frågade hur dom mådde. Fyrade av leenden här och var. Små saker som gör stor skillnad. Det är viktigt att bli sedd. Även om man inte alltid vill. Men då får man försöka se bakom och nå ändå. Plättlätt för mig, supersvårt för de flesta…Skillnaden är att jag är intresserad av människan, individen. Det GÖR skillnad <3
Här är min fina kollega S och jag - avtackningsfrukost och presentdags:)

Kommentera här: