Om..

Igår när jag körde hem från stallet försvann jag bort i tankar, ni vet, sådär som man gör ibland. Och tänkte: om…. Om jag inte hade gjort si eller så, vad hade jag gjort, varit idag? En surrealistisk tanke. Om jag hade bott kvar i V-ö tex vad hade hänt då? Om inte pappa hade flyttat till St-lm och vi efter, om jag inte börjat jobba i hans flygbolag, om jag inte hade varit flygvärdinna, om jag inte träffat de killar jag gjorde, om jag inte, om jag hade, om, om, om….. Då hade jag ju inte haft mina ljuvliga barn, min underbara man, mitt fina hus, mina härliga vänner, mina fina hästar osv osv osv. Om inte livet hade lett mig in på de stigar och krokiga vägar som jag har tråcklat mig fram på - om livet endast innehållit raka vägar framåt - då hade jag inte lärt mig någonting. Livet skola….den är tuff men jäkligt intressant. Många gånger har jag också frågat mig själv - varför blev det såhär, varför skall jag ha den här erfarenheten? Speciellt när jag varit med om något som jag upplever som tufft - varför varför varför. Och om om om. Men om inte om hade hänt vad hade det varit då? Man kan ju bli snurrig för mindre…. <3

Kommentera här: