Jag som älskar...

…att skriva. Har inte skrivit på ett bra tag nu. Och det slog mig att när jag inte har något att skriva om kan det vara att 1. jag har för lite tid, det bara rusar på, man äter, dricker, jobbar sover och hinner inte så mycket mer 2. jag mår bra och behöver inte skriva av mig. Kan vara att det är en kombo av 1 och 2 men som det känns just nu är det 2. Jag mår alltså bra! Det har tagit nästan ett år att bli stark igen. Och fri. Och det är så skönt. Men samtidigt lite ledsamt att det tar så lång tid att må bra igen efter det att man har mått dåligt. Alltså nästan lika lång tid det tar att "gå ner sig" tar det att bli ok. Och att jag har känt det men liksom sagt till mig själv -kom igen, du klarar ett år. Och att andra har sagt -lite till, ser bättre ut i CV:t typ. Fäen också. Summa kardemumma. Jag känner mig bäst själv och nästa gång skall jag lita mer på min egen magkänsla. Inte stanna eller vara på ett ställe där folk inte är snälla. Eller inte umgås med folk som suger energi. Bryt i tid. Amen.

Kommentera här: