Så jäkla besviken.

När någon skyller ifrån sig för att slippa hamna i dålig dager är hemskt. Att inte kunna stå för saker och ting man säger eller gör. Då blir jag så jäkla besviken. Jag trodde att jag hade kommit till ett arbetsställe med ärliga människor. Men så är det inte. Idag blev jag uppringd av min chef som "hade fått uppfattningen av att i och med att jag släppte S att sluta tidigare, skulle jobba längre pass" fram till dess att vi har en ersättare på plats. Då gick säkringen i huvudet på mig. Och jag sa ifrån. Lugnt. Sa att det inte var jag som lovade detta utan att det var min dåvarande chef som hade hand om hela den rekryteringen (som för övrigt även där lovade runt och höll tunt) och som plåster på såren att det inte blev som utlovat, gav S två veckors uppsägningstid. Det som också är konstigt är att man inte får prata till punkt utan då höjer hon rösten istället. Och sedan säger "vi släpper det nu" flera gånger. Jag har lärt mig en sak av detta. Att jag tyvärr inte kan sluta vara på min vakt. Utan får jobba lite som hos min tidigare arbetsgivare, nämligen att tänka efter före. Att tänka innan jag säger, beslutar och gör. Tyvärr kommer jag att bli på min vakt igen. Trist.

Kommentera här: