Söndag...

…ute är det grått. Inte så kallt längre. Jag har en såndär jobbig känsla idag. Att det liksom kryper i kroppen och hjärtat bankar fort och lite extra. Känner mig trött. Och det efter att jag har sovit 9 timmar. Vill göra en massa saker men orkar inte ta mig för någonting. Usch. Och imorgon är det jobb. Jag har söndagsångest helt enkelt. Så det är väl bara att sätta på lite musik, börja ta bort julstjärnorna i fönstren, köpa lite nya blommor. Fokusera på det som är bra och vackert. För att mota bort ångesten. För imorgon är det måndag igen och jobb jobb jobb. Och jag trivs på mitt jobb, det är inte det, så jag borde inte känna såhär. Så njut av den grå söndagen - fåglarna har börjat kvittra lite försiktigt igen och det är ett GOTT tecken på att snart kommer våren…..hoppas jag :)

Kommentera här: