Dag 1...

...på veckan är snart slut. Jötapetter vad fort tiden går?! Det blir ljusare och ljusare ute tack och lov och vi behöver verkligen ljuset. Mitten av februari. Alla Hjärtans dag imorgon. Lön på onsdag. Som är slut TYP i samma sekund som jag får den. I hate! Nä - riktigt så illa är det inte. Men nästan;) Vet inte hur jag skall få bukt på det problemet. Vet inte heller hur jag skall få bukt på det problemet att jag börjar tröttna på mitt jobb. Eller är det den känslan - att tröttna? Vet inte riktigt vad det är men känner en rastlöshet, som det var länge sedan jag kände. Och jag har svårt att ge den service som jag är van vid/"känd" att ge. Orkar liksom inte med alla stökiga människor. Är lite trött på att "pekpinna" vuxna människor. Och att diska. Hua vad trist det är. Och ordningssam som jag är så är jag och petar - det skall vara fräscht och snyggt och fint. Det måste det vara. Men det är tufft att upprätthålla en sådan standard. Och jag vill fixa och göra om hemma. Men det är inte precis billigt att göra/köpa det jag vill. Och jag lägger ju då mina pengar på mina totos. Och så kommer mina tvivel, skall jag kanske bara ha en toto? Då får jag loss hälften av allt det jag spenderar på två (såklart) och det är några tusenlappar minst sagt.... Men jag har inte hjärta att sälja. Och jag är envis. Så. Det är bara att bita ihop och betala alla räkningar. Inte handla några kläder eller annat skojs. För det går inte ihop denna månad. Heller. Damn.

Kommentera här: