Det här med träning...

...är ju fett (hehe) bra. Man blir liksom nyttigare. Det där extra glaset vin är inte så intressant längre" för träningspasset är ju imorgon bitti och det prioriteras". Underbart. Fast vin är ju gott och trevligt. Skumpa är ännu godare och trevligare. Och ändå blir det några glas färre. Nu låter det som att jag dricker vin varje dag och det gör jag inte. Det handlar mest om fredag och lördag. Ett gott vin till maten. Kanske två. Men det tredje glaset skippas. Några andra saker som har varit min akilleshäl i hela mitt liv är godis, godsaker, bakverk. Varje dag sedan jag var 15 har jag nog ätit godis. Och med det jobb jag har, där det erbjuds kakor och bakverk varje dag, har jag nog tagit ngt sött varje dag i 1,5 års tid. Men inte sedan i lördags! Inte en godis, inte en kaka, inte ett enda bakverk. Och jag är inte sugen! För jag vill träna, må bra, försöka driva ut det vita giftet ur min kropp och bli stark och fit. Det har bara gått 4 dagar hittills, men det är en bra början. Jag hoppas att det håller i sig. För denna gång vill jag verkligen försöka. Yes! <3

Kommentera här: