Att röra på sig

Är på semester i normalt sett varmare breddgrader, men nu är det onormalt varmt hemma ju, så det är faktiskt semester på svalare breddgrader. Men det gör inget för det är annan miljö, annan mat, slippa de vardagliga sysslorna. 
Hur som helst - jag har vaknat 7.15ish de senaste mornarna, dragit på mig träningskläder och stuckit ut och joggat. Inte så fort men ändock rört på mig. Och känt en euforisk lycka! Lycka över solen som går upp, lycka att höra havet, lycka över att känna mig ganska ensam men ändå inte. Den där morgonkänslan att dagen vaknar och allt är lugnt. Lycka över att jag mår bra. 
Förstår nu att jag är stressad hemma. Stressad över lillhästen som fortfarande är ett tokproblem. Stressad över min insats på jobbet som jag tycker ska vara perfekt - för andra. 
Min dotter sa igår att jag är "väldigt krävande". Vet inte om det är speciellt positivt.
Men jag vet att jag varje år säger åt mig själv (och andra) att bevara semesterlugnet. Får se hur det blir med det i år igen. För jag vill verkligen vara den lugna coola person som jag är just nu. I detta ögonblick.
(null)

Kommentera här: