Jag måste skriva av mig...

…innan jag går och lägger mig. Annars kommer jag att ligga och älta och oja mig. Fick ett mail, från den högsta på jobbet. Hon hade blivit frontad av en av sina likasinnade att jag ej hade informerat om en händelse/sak/beslut. Jag kände upp-gi-ven-het. Varför kan inte den likasinnade komma direkt till mig och fråga vad som hänt, varför han ej blivit informerad? Jag förstår inte - varför gå till den högsta som i sin tur tar upp detta med mig och ber mig reda ut saken med den likasinnade? Då jag inte direkt känner mig rädd längre, skrev jag ett långt svar med en förklaring och en ursäkt (som de säkert inte orkar läsa) till den likasinnade med kopia till den högsta plus den högsta högsta (som var inkopierad i mailet…). Tja - låt dom hålla på. Till slut fattar de väl att jag är ledare och uppskattar om de kommer till mig direkt. Istället för att gå via den högsta eller högsta högsta. Eller så förstår de inte och så forstätter det. Jag vet inte. Det blåser på ytan, men jag tror att om jag frontar den likasinnade imorgon - så kommer inte han att säga speciellt mycket. För konflikträdda är dom. De likasinnade. Gonatt<3
….såhär brydd känner jag mig, som lilla söta brorsdottern ser ut:-) fast utan mat i hela fejjan haha

Kommentera här: