Ny dag, ny fundering

Hm. Det här med att man känner att tiden springer iväg och man bara blir äldre och äldre. Hur känns det? Inte så jättebra kan jag tycka. Har varit ledig några dagar nu och har verkligen haft mysigt. Men. Jag tycker liksom inte att jag hinner göra det jag vill på ledigheten, för det är så mycket jag vill. Jag skulle inte ha några som helst problem att fylla mina dagar om jag inte hade något jobb eller om jag var pensionär. Min goda väninna som jag har jobbat med på ett av de stora flygbolagen, hon är pensionär i förtid. Och hon säger att hon inte har något problem alls med att fylla dagarna. Det hon har problem med är att hon har varit hemmafru till 4 barn och inte har någon pension att tala om . Och det är något annat jag skulle kunna prata om som en fundering. Inte klokt det där. Men hursomhelst. Tiden är det enda som är gratis och det som vi har minst av. Och det är bara jag själv som kan rå om min egen tid. Så - det kanske är en skärpning som behöver göras. Eller bättre planering? I don´t know. Men lätt är det inte direkt...

Kommentera här: