Vi fortsätter.

Jamen så är det. Vi fortsätter att försöka lösa lille Nidurs problem. Nu har vi åtgärdat mun och bett. Nästa då? Jomen han är ju ordentligt stel, speciellt i vänster varv. Precis som att han inte klarar av att svänga, vill helst gå rakt fram, eller så blir han som en banan till höger. Så. Nästa steg är att tillkalla expert på kroppen dvs en equiterapeut. En sån skulle jag också behöva men närå, nu är det hästen som får behandling:) "Herrejösses" sa min mamma "det daltas ju som om det vore ett barn". Haha, jamen så är de nog. Djuren får allt det man själv skulle behöva. Kosta vad det vill kosta. Och det kostar. Svindyrt att ha häst. Hur som helst. Idag har har han varit på behandling och visst har han problem den lille ponnyn. Låsning i vänster bäcken, stel, svårt=ont att svänga, över-rörlig i höger bäcken för att kompensera vänster. Kanske har gjort att han har försökt "fly" från det onda, kanske är därför han har dragit med mig. Så. Nu har hon försökt rätta till, magnettäcke för att mjuka upp musklerna och sedan har hon "knäckt" och så har han fått nålar. Jag älskar nålar by the way för jag vet att det ger en jäkelens resultat. Så nu skall han vila, sedan arbeta bakbenen, gå i skogen över stock och sten. Skritta, arbeta mjuk- och lösgörande. Och så kommer han att bli sämre. Det är naturligt. Och så skall han på återkom om två veckor. Så det där med hästar. Dyrt och tidskrävande. Men så underbart härligt när man får den där kontakten och tillgivenheten. Värt alla miljoner i plånboken:-D

Kommentera här: