Vete katten..

…men just nu har jag ångest. Vet inte varför faktiskt. Undrar om det är för att det är jobbdax snart…? Söndagsångest? Jag har inte haft ångest på länge. Och det är inte en jobbig ångest, det finns nog de som har det 1000 gånger värre. Men det känns i magen på ngt konstigt sätt. Jag blir rastlös. Och jag kan inte fatta några beslut. Ska jag göra si eller så. Eller så eller si. Usch. Tror att det beror på att jag vet att jag har en jävlig vecka framför mig. Jävlig på jobbet. Men en massa roligt privat. Båda döttrarna fyller år, lill-kusinen fyller år, jag skall på middag med mina goa fd kollegor. Men ångesten säger: det är trist att jag inte har tränat på två veckor, det är trist att jag knappt har varit hos min toto. Hur skall jag hinna med? Vad är det jag gör, eller inte gör, så att det blir såhär? Skall livet vara såhär? Vad är viktigt egentligen? Help me! Vad skönt det vore om någon kunde säga: Tina, om du gör såhär så blir allt bra. Men saken är den att livet är såhär. Det är inte någon annan som kan säga till en vad man skall göra eller inte göra. Jag måsta fatta mina egna beslut. Och ibland blir det övermäktigt.

Kommentera här: