Trutt...

…hela jag är trutt…Det har varit mycket nu ett tag. Jag har haft jätteont i nacke, ner i höger arm, skulderblad och höger finger. Så nu går jag och får behandling hos naprapat. Som sätter nålar i mina onda muskler och JÄKLAR vad ont det gör Och fingret - har nu blivit röntgad - inget fel - ser jättefint ut. Vet du vad ortopeden sa? Att det finns något som heter "nacke, arm, hand/finger syndrom". Är psykiskt och beror ofta på stress. Han har sett folk komma som, efter undersökning och röntgen, inte har något fel i sina muskler, leder, ben, kropp. Men som har så ont att de inte kan röra fingret eller att axeln, armen är så stela att de skriker när man tar i dom. Pga stress. Jag har inte känt mig stressad. Men nu när jag är ledig är jag trött och har ont. Så nu är det träning som gäller. Och stretching. För jag vill inte bli äldre och få krämpor. Jag vill vara pigg och stark! <3

Kommentera här: