Upp i ottan

..för att träna tennis. Vem kunde trott det för ett tag sedan. Jag som absolut inte tycker om att gå upp på morgonen. Eller tyckte. Nu tycker jag t o m om att gå upp före alla andra på helgerna, för att få uppleva tystnaden, göra iordning en god frukost, läsa eller kolla instagram. Lika mycket som jag tycker om fart och fläkt och att ha folk runt omkring mig, likaså uppskattar jag numera tystnaden. Tex den tystnad när alla andra sover. Det är en viss känsla. Mysigt. Och nu är det tisdag och inte direkt helg och jag sitter här i tystnaden och äter min smoothie. Katten mumsar på sin frukost. Jag skriver lite. Ute är det dunkelt och det har regnat. Men det är alldeles stilla. Dagen börjar bra. Tack.
 

Kommentarer:

1 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh, håller så med! Går alltid upp tidigt på helgerna just för att få sitta själv en stund med en kopp te och göra vad jag vill i tystnaden :)

Svar: Jaaa, det är underbart! Ha en fin dag.)
Tittibo

2 norrbotten emma:

håller med ..

ha en bra dag
kramizz

Svar: Ha en fin dag du med:)Och hoppas du fick en stund för dig själv imorse.
Tittibo

Kommentera här: