Long time no writing

Synd det där. Att skrivandet har legat på is ett tag. Men det är väl så ibland av olika anledningar. Man hinner inte allt hela tiden. Fast man vill så gärna.
 
Det har varit fullt upp med ett projekt jag har haft. Ett privat projekt. Vi har väntat i 7,5 månad på att få bygglov till vårt (mera mitt faktiskt) drömställe i Spanien. Nu får vi äntligen börja renovera! Det har tagit mycket kraft och energi faktiskt, mer än jag trott, att göra klart ritningarna, bolla med arkitekten, hoppas från vecka till vecka att få bygglov. Och nu är det klart - sofar. Nu är det dags för nästa steg i processen - börja bygga.
 
Och med facit i hand - det var bra att det tog den tid det tog iallafall...för ett mer välritat hus än det där, undrar jag om det finns. Jag har vänt och vridit på alla rum, flyttat väggar, öppna spisar, fönster, dörrar (så gott som jag har kunnat iom bärande väggar i befitligt hus) och nu känns det liksom klart. Jag är nöjd. Och de nästa steg som följer kommer att bli sjukt spännande. 
Fortsättning följer:)
 
Bye bye hus - welcome new house. Såhär ser huset ut nu. Det kommer bli stooooora skillnader.
 
 

Kommentera här: