Julafton...

…är det snart. Idag var det 12,5 plusgrader ute och vinden var behaglig. T o m solen tittade fram. Känns underbart men också väldigt SÅDÄR. För jag tycker att det skall vara snö och kallt nu. Som det bör. Men det verkar som att vintern blir mildare och mildare och skjuts framåt på årscirkeln. Så när våren bör infinna sig, då blir det kallt och snön kommer. Och när sommaren skall vara här, ja då dyker våren upp. Osv osv…. Vi behandlar inte vår jord något vidare. Och ibland tänker jag, och undrar, hur kommer det bli för mina flickor F och O? Vad lämnar vi efter oss? Vi kör på som vanligt och arvet blir - ja hur kommer det att vara och bli då? Jag vill väldigt gärna vara med och göra bättring men det är inte så lätt. Man kör på i samma spår och gör som vanligt. Och ibland glimrar det till och jag vill förändra. Men jag tror att med små försiktiga steg så kan vi också bidra till att klimatet inte höjs. Tex ät inte kött så mycket som vi gör. Är mer närproducerat. Promenera mer. Men det är svårt. Tror faktiskt att jag bestämmer här och nu att mitt nyårslöfte skall bli att äta vegetariskt en gång per vecka 2016. Och mindre rött kött. God Jul!

Kommentarer:

1 Eleonora Adriana ♥:

Fin kula :)

Svar: :-))
Tittibo

Kommentera här: