Från klarhet...

...till klarhet. Det är så det känns just nu. Mina fina hästar den gamle och den unge. Att lita och tro på ett djur, skapa en tillit och ett förtroende. Det är det vi gör nu. Fursti min äldre häst (bara 14 år) har jag haft i 4 år nu och när jag köpte honom sprang han rakt in i mitt hjärta. Men han var ju farlig ju, hur kunde jag köpa honom, sa folk. Och se - vad fin han är idag, vad lugn han är men ändå fart i. Och vad vi har gått från klarhet till klarhet. Och den unge mannen, Nidur. Han är bara 4 år och farlig han med. Skall du verkligen ha kvar honom, han har ett konstig beteende, han är lätt i rumpan, han är inte att lita på. Se - efter ett halvår - vad han har lugnat ner sig. Han är valpig och nyfiken. Men oerhört lätt att lära, villig som man säger på hästspråk, men på ett bra sätt. Han kommer att bli jättefin. Med lugn, tålamod och kärlek kommer vi att gå långt. Igår red jag min farliga häst Fursti och hade Nidur som handhäst! Förvisso bara i skritt och på volten. Men åååå vilket framsteg! Och jag vågade och jag blir säkrare. Underbart. Jag är så glad att jag har denna hobby - den är värd allt gnäll hemma, alla pengar jag betalar. Att gå från klarhet till klarhet och denna kärlek är så häftig att vara med om. Villkorslös kärlek från ett djur - grymt.... Här är mina gullgossar Fursti och Nidur <3 Förvisso upp och ner och på sidan men ändå.....hm...

Kommentera här: