Gott Slut.

Idag är det årets sista dag. Jag äter en levainsmörgås med philadelphiaost, Nutella och banan. Med julte. Vilken frukost haha. Tänkte att jag skulle försöka reflektera lite över 2016 och då börjar det blir knepigt. Vad har hänt under 2016? Vad har upplevts och gjorts? Mannen har fyllt 50. Han hade en hejdundrande fest som var väldigt rolig. Vi hade en supermysig midsommar hos oss i år med goda vänner. Vi hade Halloween partaj med goda vänner. Vi har rest en del. Förra nyår firades in i USA/Clearwater. Vi har varit i Italien och Spanien. I Italien med Växjövännerna, i Spanien hos pappa och co. Vi åkte till Tarifa och bodde några nätter på hotell. Supermysigt, dit vill jag igen. Hösten har varit knepig. Inte den bästa hösten direkt. Jättejättemycket jobb och så har jag inte mått så bra. Axeln, mage, förkylning. Ätit dåligt, inte tränat, varit superhängig och framförallt trött. Men funkar inte kroppen, ja, då blir mycket jobbigt. Något som slår mig nu är att jag inte har träffat mina väninnor så mycket. CLu har jag träffat två gånger. Å kanske också bara två gånger. A några fler gånger. Chr en gång. Något annat som slår mig är att jag fokuserar för mycket på jobbet. Har jobbat över jättemycket. Inte ätit ordentligt, inte sett dagsljus dagtid, inte tränat. Det är kanske därför kroppen har sagt ifrån? Jag har inte varit med F i skolan. Inte i ettan, tvåan eller trean. Och nu har halva fyran gått. Läxor med barnen? Nja, dessa har mannen skött. Närvarande mamma? Nej. Och så säger jag att oj oj, vad tiden går fort när jag ser hur mina fina flickor växer. Tid för reflektion. Nyttigt att sätta sig så här och tänkta igenom ett år. Jag har hängt en del i stallet. Det prioriteras minsann. Och så kan jag vara lite snäll mot mig själv. Jag har varit med F på hennes tennis en del. Och fotbollsmatcher. Ja - det finns en del att tänka på inför 2017. Några löften tänker jag inte ge, för dessa glöms bort. Men jag skulle vilja börja tänka mer på mig själv och min familj, träffa mina vänner. Saker jag kanske hade hunnit med när jag istället har suttit över på jobbet och borde ha gått hem för två timmar sedan. Det är något jag verkligen vill ändra på. Här kommer några fler saker som jag skulle vilja klara av 2017: 1. Gå hem när jag ska. 2. Vara med F i skolan en dag i vår. 3. Träna två ggr/vecka - på pass. 4. Börja spara pengar. Det får räcka. Och jag siktar på första halvåret som mål. Det skall bli spännande. Tack 2016 för lärdomar och insikt. Nu skall jag gå till frissan. Gott Nytt År!

Kommentera här: