Jaaoooo…..

….så var det torsdag - IGEN! Vad händer i livet egentligen. Tiden springer på, fortare och fortare. Jag pratade med arbetskollega M om det och hon sa att det är så för att man inte gör något nytt. Jag har tänkt på det en hel del efter vårt samtal och testat lite. Att göra något nytt och annorlunda - en dag. Och det kändes bra. För dagen blev längre! Sedan är det svårt att göra nytt och annorlunda på vardagarna - men det är ju då jag verkligen behöver det. För på vardagarna går tiden så fruktansvärt fort. Så jag skall testa lite till, börjar nästa vecka. För idag skall jag till stallet, vilket inte är nytt och annorlunda, utan det är exakt samma-lika som jag gör 4 dagar per vecka. Jobbar, kommer hem, lagar mat, äter, umgås en stund, iväg till stallet, hem, stupar i säng. Ger mig förvisso energi. Men jag kanske kan ta en annan väg hem, det blir ju lite nytt, och kanske förlänger dagen <3
Vi får se. Eller så kan man festa till det på hummer….

Kommentera här: