Nyårslöfte/n...

...avger man varje år.... Följer man dom sen? Inte jag iaf för jag brukar glömma. Eller det rinner liksom utbildning sanden. I år tänkte jag först att jag inte skulle ha något löfte. Sedan tänkte jag att jo-något litet iaf. Sedan försökte jag verkligen komma på något vettigt som inte heller skulle vara ouppnåeligt. Kom jag på något? Nä! Vände och vred och tänkte att jag kanske kunde komma på något bra mål istället. Lite lättare men inte hundra... Så istället tänkte jag vad jag skall göra mindre eller inte alls. Såhär blev det. Jag ska: inte byta jobb. Äta mindre godis. Inte skälla så mycket på mina barn. Inte inte inte. Och det vart inte bra. Inte bra att inte ha så många inten.
Så mina mål för 2016 är:
träna och tävla (kanske...) Fursti.
Rida Nidur och själv träna honom (med hjälp av Frida).
Fasta dagar i stallet.
Vara mer intresserad av vad mina barn gör, hur det går i skolan.
Vara med Frida en två dagar i skolan.
Vara gladare med mina barn och man.
Spara 1x xxxkr på 6 månader.
Spara 2x xxxkr på 12 månader.
Träna 1-2ggr per vecka.
Planera bättre.
Ha många fler middagar. Umgås med familj och vänner.
Få upp min lön med minst x xxxkr.
Läsa bra och lärorika böcker, lära mig mer.
Det finns många fler mål... Men jag börjar med dessa.
Gott Nytt 2016!

Kommentera här: