Ridläger...

…i dagarna 4. Teori, longering, lektion. Det bara snurrar i huvudet på moi. Det är inte lätt att rida. Det är ytterligare en levande varelse du skall tänka på, vi är hela tiden två stycken. Häst och människa. Man skall må bra, äta bra, vara stark. Träna inte bara hästen på muskler och kondition utan även jag själv. För om inte jag är vältränad så är det svårare att rida. Och mår inte jag bra - ja då känner hästen det på en gång. Jag vill verkligen börja träna regelbundet. Och stretcha. För jag är stel, stel, stel. I mina höfter. Sitter liksom ovanpå sadeln och inte i. Och kan jag få "loss" höfterna kommer jag att "smälta ner" min kropp i sadeln på ett annat sätt och bli smidigare. Men det är inte heller lätt. Och så skall man slappna av och ändå använda dina muskler, men utan att spänna dig för då blir din toto också spänd….osv, osv, osv. Vi kämpar på. Heja oss!
https://cdn3.cdnme.se/4361830/8-3/img_3106_57868525e087c31781054aa0_thumb.jpg

Kommentera här: