Det där med att fylla år.

Är ju jätteskojsigt! Att bli uppvaktad, pussad och kramad på, få frukost på säng, lite presenter. Det är mysigt. Att bli extra ompysslad och få känna att dagen är ens egen. Men. Det är I-N-T-E roligt att bli äldre! Punkt. Känns ju jättekonstigt att säga " jag är fyrtiosex år ". Vad i hela världen hände? Jag går mot fyrtiosjuuuuuuuuhua. Jag har några väninnor som har blivit femtio år. De har inte sagt så mycket om att fylla FEMTIO. Men vafan. Något måste man ju känna. Något jättekonstigt. Eller? Dagarna går ju jättefort och veckorna blir till månader blir till år. Och det är ju så att jag vill göra mycket och inte bara känna att jag jobbar. Och jobbar. Mycket av min vakna tid går åt att vara och tänka på jobbet. Men. Då har jag ju kanske prioriterat fel?
Tänkvärt.

Kommentera här: