Ridtävling

Åkte i fredags kväll ca 1.50. Lasta ur hästar och allt tillbehör. Fixade med strö och vatten i box. Till vandrarhem. Lasta ur och i rummen, bäddade. Lastade ur mat och in i kylskåp. Gjorde i ordning lite gott tilltugg och hade en mysig stund. Jag var så trött så ögonen knappt gick att hålla öppna. Tvättade av mig, borstade tänderna, kröp in i min underslaf på våningssängen. I med öronproppar. Ett måste vid tillfällen då man skall dela rum med kvinnor man känner men som man inte tidigare delat rum med;) Somnade vid tolv. Blev väckt vid kvart i sex ca. Pust. Upp halv sju. Snabbdusch. Frukost. Packade ihop våra grejjer. In i bilen och iväg till stallet. Gjorde iordning hästar inför tävling. Gick till tävlingsbanan och väntade. Olle och Furre var jätteduktiga. De har inte tränat så mycket, Olle har inte ridit så mycket senaste året och Furre har inte tävlats sedan tre år tillbaka. Vackert ekipage, min unge och min häst. I love them. Var på tävlingsplatsen HEEEELA dagen. Solen sken, det riktigt brände. Hamburgaren var god. Jag var trött men det var behagligt. Efter alla tävlingar där våra tjejer var med i, packade vi ihop våra grejjer, tömde boxar, vatten, lastade in i bilar och transporter. Lastade in hästarna. Åkte hem. Väl i stallet så var det bara att mocka i boxen, fylla på vatten och hö, hämta andra hästen och träna honom, lasta ur transport och in på sina rätta ställen. Låta Furre röra lite på sig i en hage. Hem och snabbduscha, bjuda döttrar och svärmor på middag - vi åkte till restaurang, kunde sitta ute, åt gott. Körde svärmor till T-banan och åkte hem. Totalkraschade i soffan och tittade lite på TV. I säng kl 22. VILKEN DAG! Den som inte säger att hästtjejer är starka och uthålliga - de har Totalfel. Carpe Diem….**blink**

Kommentera här: