På fisketur...

...i Nordnorge. På en liten ö som heter Vaeröy. Här bor ca 800 personer. Ön är liten, stora berg sänker sig ner i havet och det är väldigt dramatiskt. På små ytor har man byggt bostäder. De flesta husen går i vitt. Och man flyger helikopter hit. Vi är här för havsfiske. Min man fick detta i present när han fyllde jämnt. Och jag fick följa med. Inte min grej kanske, mest för att jag har en fruktansvärd respekt för havet men också för att jag vet när det gungar blir jag sjösjuk. Hm. Igår var vi ute och fiskade. Det gungade "gammal" sjö dvs stooooora höga vågor. Men vädret var fantastiskt. Solen sken emellanåt, det blåste inte speciellt mycket. Fantastiskt vackert. Hela världen såg ut att gå i grå nyanser. Spännande med fiske. Otroligt tungt att dra upp en fisk på 12 kg på kroken. Vi fick 17 fisk, de flesta torsk. Stora fula fiskar. Och det gungade.
 

Kommentera här: