Vad?

Jag vet inte riktigt vad det är som händer. Det är något som inte stämmer. Fem veckors semester, 1,5 veckas arbete. Jag är HELT slut. 
Känner mig inte delaktig, orkar inte engagera mig, tappar minnet till och från. Är stingslig och så fruktansvärt trött. Nära till huvudvärk, ser sliten ut. Har åldrats den här sommaren. Kanske faktiskt började för ett år sedan. Har svårt att hämta mig på något sätt. 
Jag förstår att det har tärt på mig under en längre period och antiklimax var på semestern. Ångesten över det beslut som jag var tvungen att ta. Pendlade mellan hopp och förtvivlan. Och dök ner i en otrolig sorgsenhet.
Nu behöver jag lugn och ro ett tag, behöver bli stark igen. Men jag har för andra gången i mitt liv svårt att veta hur jag skall göra. Vill inte ha läkarhjälp för jag vill inte bli sjukskriven. Men den där känslan av att liksom vara på gränsen till att "falla" ihop. Det blir ju att kämpa vidare för att inte hamna där. Och det blir också tungt. Att hela tiden hålla mig ovanför ytan. Pigg, glad och alert på jobbet - men har egentligen svårt att hänga med. För högt tempo, och har haft i flera år. Börjar bli läskigt.
 

Kommentera här: