Idag är det måndag. Igår var det söndag. En egentligen helt vanlig söndag men inte inombords. Ångestsöndag. Inte bakis, inte sjuk, inte någonting men ändå ångest. Varför blir det sådär ibland? Och idag har jag varit låg, på dåligt humör, känner att jag mest är ivägen och inte bidrar med någonting. Vad är det som sker i kroppen när jag känner såhär? Tja, inte vet jag. Men det är inte skönt. Inte behagligt på något vis.
Jag kan misstänka att jag skall ha mens, jag kan misstänka att vädret påverkar mig jättemycket. Är det något annat? Nä. Inte mer än att jag tycker att tiden rusar iväg och jag inte hinner med mina barns liv eller mitt liv heller för den delen. Det känns jobbigt. Men det går över, det vet jag ju. Imorgon bitti skall jag spela tennis vilket kommer att bli bra för då får jag röra på mig och då mår jag genast bättre. Så - ny dag imorgon, nya tag. Och hoppas att jag mår "bättre".
Fasaden på mitt stora projekt, som det ser ut nu. Spännande att se hur det kommer att se ut sen.
 
 

Kommentera här: